Translate

søndag den 1. december 2013

Små Indbagte Pizza

Så er det vist på tide, at få skrevet om alt det lækre Italienske mad jeg har serveret de sidste mange dage. Nogen af dagene glemte jeg simpelthen at få taget et foto, men lidt har jeg da.

Jeg har serveret #pizza, dog kun små #indbagte, da jeg også havde lavet andre retter den dag.
Pizza dejen er som altid lavet fra bunden af.
Fyldet var blancheret grønkål, revet ost og en hjemmelavet tomatsauce.


Tomat saucen blev lavet med #knorrbouillon, så gæsterne kunne nyde lidt mad, mens der blev holdt #knorrbuzz.
Generelt har jeg fået meget positive tilbagemeldinger på brugen af #knorrbouillon, og er da også selv positiv overrasket over smagen i dem.

Tomatsauce

1 ds hakket tomat
1 okse bouillon tern
1 gulerod
1 løg
1 fed hvidløg
1 stilk bladselleri

Grøntsagerne hakkes meget fint eller blendes, svitses i lidt olie. Tilsæt tomat og bouillon tern, og lad sauce simre til den er blevet god og tyk i konsistens.

Små indbagte pizza

Pizza dejen rulles ud i plader, og skæres i passende stykker.
Læg tomatsauce, blancheret grønkål eller spinat og godt med revet ost på.
Luk dejen sammen om fyldet, og tryk kanten med en gaffel.
Kanterne smøres med lidt æg, for kanten ikke skal springe op under bagning.
Bages i en 200 grader varm ovn i ca. 12-15 minutter

En lækker lille ret
Velbekommen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar