Translate

lørdag den 2. november 2013

Kogt rugbrød

Faldt over denne opskrift på Islands dampkogt rugbrød, som jeg da bare blev nødt til at prøve.
Hvor tit kan man måske sige, at man lige er ved at koge et rugbrød ......

I opskriften dampkoges rugbrødet i en gryde, på Island sænker man brødet ned i de varme kilder. Men nu har jeg jo ikke lige en varm kilde, selvom det kunne være ganske dejligt at have, så jeg fulgte bare opskriften.


Jeg prøvede bare med en halv portion ifht. opskriften. Det gav mig ca ½ liter #rugbrød.

Konsistensen bliver enormt blød og lækker, og brødet holder sig blødt i mange dage. Hvilket er et plus for mig, da jeg hader tørt brød.

Synes måske at brødet blev en anelse for sødt, men det er jo smag og behag.
Det smagte i hvert fald godt, og skal helt sikkert prøves igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar